چالش نوآوری باز: طراحی جدید شکلات کیت‌کت

370 بازیدها0 نظر

در بسیاری مواقع شرکت‌‌هایی که چالش نوآوری باز طراحی می‌کنند در انتها با سیل عظیمی از ایده‌ها برخورد می‌کنند که بخش بزرگی از آن ایده‌های نامرتبط است. شرکت نستله برای جلوگیری از این اتفاق، چند راهنمایی در خصوص هدف و خواسته خود را به صورت شفاف به مخاطبان چالش اعلام کرد: «سعی کنید در خصوص طعم‌های جدید و شکل بسته‌بندی‌های نو ایده‌ها و طرح‌های خود را اعلام کنید.» همچنین این شرکت برای اینکه به ایده‌های تکراری برخورد نکند، در فراخوان خود نوشت: «فقط ایده‌هایی بررسی می‌شوند که نوآورانه باشند. برای مثال استفاده از رنگ طلایی در بسته‌بندی کلیشه است و بررسی نمی‌شود.»

این چالش در سال ۲۰۱۵ اجرا شد و مدت زمان اجرای آن سه هفته بود. در این مدت ۱۸۱ ایده از ۳۴ کشور مختلف به دست شرکت نستله رسید. ایده‌ها توسط یک تیم که شامل نمایندگان نستله نیز می‌شد داوری و قضاوت شدند و در نهایت یک ایده به عنوان طرح برتر انتخاب شد. جایزه‌ای که برای این ایده برتر این چالش در نظر گرفته شده بود مبلغ ۳ هزار دلار بود. به علاوه اینکه شرکت نستله شرایط حضور و ارائه ایده برتر را در یک جامعه بزرگ فراهم می‌کرد.

ایده‌ای که به عنوان برترین ایده انتخاب شد دو ویژگی داشت:

  1. طراحی جدید شکلات که این اجازه را به افراد می‌داد که آن را به ستون‌های کوچک تبدیل کنند و بخورند.
  2. ایجاد صمیمیت و دوستی بین افرادی با استفاده از تقسیم و به اشتراک‌گذاری قسمت‌های شکلات.
طراحی جدید شکلات کیت کت با استفاده از نوآوری باز
شرکت نستله با استفاده از نوآوری باز به طرح جدیدی برای تولید شکلات کیت کت دست پیدا کرد

انتخاب این ایده نه تنها کیت‌کت را بین افراد مطرح کرد، بلکه توانست شرکت نستله را به هدفی که چندین سال به دنبال آن بود برساند: تبدیل کردن کیت‌کت به عنوان یکی از میان‌وعده‌های همه افراد در گروه‌های سنی مختلف.

شرکت نستله با همکاری شرکت فعال در حوزه نوآوری باز «آی‌کا» و استفاده از روش نوآوری باز موفق شد به ایده‌های نو و جدیدی دست پیدا کند بدون اینکه هزینه بسیاری زیادی برای آن انجام دهد.