بررسی مسابقات نوآوری باز در شرکت های معتبر جهان

بررسی مسابقات نوآوری باز در شرکت های معتبر

722 بازیدها0 نظر

بر اساس گزارش PwC شرکت های نوآور نسبت به سایر رقبا، به طور متوسط ۲۶% سود بیشتری تجربه می‌کنند. در برخی صنایع که وابسته به تکنولوژی می باشد نوآوری در محصولات و تکنولوژی لازمه ی ماندگاری در صنعت است. نوآوری باز که اولین بار توسط هنری چسبرو مطرح گردید راهی را پیشنهاد می‌کند که سازمان‌ها بتوانند با صرف هزینه کمتر، بازدهی بیشتر در حل مسایل و مشکلات خود داشته باشند.


بیشتر بخوانید: مزیت های نوآوری باز برای شرکت ها و سازمان‌ها


نوآوری باز به صورت خلاصه عبارت است از حل مسایل داخل سازمان از طریق نیرو و دانش خارج از سازمان. این روش در شرکت های بزرگ نتایج بسیار مثبتی داشته به نحوی که اکنون بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک در حال استفاده از این مدل برای رسیدن به مقاصد خود هستند. در ادامه شیوه ی استفاده یکی از شرکت های مطرح دنیا در استفاده از ایده های مشتریان برای توسعه محصول شرح داده شده است.


بیشتر بخوانید: در چه حوزه هایی میتوان از نوآوری باز استفاده نمود؟


لگو (LEGO) یکی از شرکت های موفق در توسعه محصولات بر اساس سلایق مشتریان است که معرفی آن و محصولاتش نیازی به توضیح ندارد. این شرکت در سال ۲۰۱۵ توانسته بیش ۶۰۰ میلیون لگو به‌فروش برساند که موفقیت بزرگی به حساب می آید. لگو این موفقیت را مدیون استفاده از پلتفرم نوآوری باز جهت توسعه محصولات می باشد. این شرکت از سال ۲۰۰۸ با استفاده از نوآوری باز محصولات خود را توسعه می دهد. مسابقه ی LEGO IDEAS از تمام دوست داران لگو دعوت میکند تا لگوی خودشان را به صورت آنلاین طراحی کنند. سپس این طرح ها در پلتفرم نوآوری باز بررسی شده و مردم در مورد طرح های مختلف نظر داده و حتی می توانند پیش خرید نمایند. خروجی این پتلفرم تا کنون محصولات زیادی بوده که همگی جزو پرفروش‌ترین محصولات لگو هستند.

در case study زیر روش لگو برای استفاده از نظرات مشتریان در فرآیند توسعه محصول شرح داده شده است.

برای دانلود case study اینجا را کلیک کنید