مزیت های نوآوری باز

مزیت های نوآوری باز برای شرکت‌ها و متخصصین (اینفوگرافی)

767 بازیدها0 نظر

نوآوری باز به عنوان مفهومی برای حل مشکلات سازمانها از طریق نیروهای خارج سازمان از سال ۱۹۶۰ مطرح گردیده و چند سالی ست که توجه شرکت ها را به خود جلب کرده است. (اگر میخواهید در خصوص نوآوری باز بیشتر بدانید اینجا را کلیک کنید.) «کاهش هزینه تحقیق و توسعه»، «پتانسیل بهبود در بهره‌وری توسعه»، «مشارکت مشتریان در فرایند توسعه» و «پتانسیل برای بازاریابی شبکه‌ای» از جمله مزیت های استفاده از نوآوری باز برای شرکت ها می باشد. (برای اطلاع از سایر مزیت های نوآوری باز برای سازمانها اینجا را کلیک کنید.) اگر به هزینه های تحقیق و توسعه شرکتها نگاهی بیاندازیم، متوجه میشویم شرکتهایی که از این شیوه استفاده میکنند با حفظ بهره وری و حتی افزایش آن، هزینه های R&D خود را کاهش داده اند. در اینفوگرافی زیر میزان استفاده شرکتها از نوآوری باز به صورت آماری، بیان شده است. شرکتها بر اساس نوع فعالیت شان و همچنین با توجه به مراحل مختلف تولید و توسعه محصول، نیازهای متفاوتی دارند. البته نوآوری باز میتواند در تمام حالات فوق موثر باشد؛ در اینفوگرافی زیر میزان استفاده در هر کدام از حالات مختلف و مزیت های استفاده در هر حالت بیان شده است. همچنین با انجام نظرسنجی بین شرکت ها، شیوه برخورد با نوآوری باز بیان شده است.

به صورت عمومی منابع استفاده از نوآوری باز شامل مشتریان، محیط های آکادمیک و همچنین کسب و کارهای مجاور می باشد. صورت مساله در تعیین منبع مورد استفاده  به شدت حائز اهمیت است. در این اینفوگرافی در خصوص میزان استفاده شرکت های مختلف از منابع گوناگون نیز آمارهایی ارائه شده است.

با وجود تمام مزیت های نوآوری باز، این روش چالش ها و موانع خاص خود را دارد. در واقع هر مدل، چالش های خاص خود را نیز دارد. در اینفوگرافی مهمترین چالش های پیشرو سازمانها در خصوص پیاده سازی نوآوری باز شرح داده شده است.

برای دانلود نسخه باکیفیت اینفوگرافی اینجا را کلیک کنید.