رویداد نهایی مسابقه داشبورد تحلیلی بازی های ویدئویی

مسابقه داشبورد تحلیلی بازی های ویدئویی با معرفی تیم برنده به پایان رسید

1055 بازیدها۰ نظر

رویداد نهایی مسابقه داشبورد تحلیلی بازی های ویدئویی در تاریخ 26 مهر در آمفی تئاتر صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. در این رویداد تیم های برگزیده به همراه داوران مسابقه حضور داشتند و تیم ها در مقابل سرمایه گذاران به ارائه داشبوردهای خود و برنامه کسب  وکارشان پرداختند تا بتوانند حمایت های سرمایه گذاران را جهت توسعه سیستم خود کسب نمایند. همچنین در انتهای برنامه تیم برنده از بین 4 تیر برگزیده اعلام شد.

مسابقه داشبورد تحلیلی بازی

چرا داشبورد تحلیلی بازی؟

درک رفتار کاربران، مهمترین کلید موفقیت کسب وکارهای آنلاین می باشد. آنالیتیکس یا به عبارتی تجزیه و تحلیل داده به درک رفتار و نیاز کاربر کمک می کند و باعث میشود شیوه بهترین تعامل با مشتری را پیدا کرد. بسیاری از توسعه دهندگان درفضای بازی ها نیاز دارند علاقه مشتریان خود را بدانند تا از طریق آن، اپدیت های بعدی را تنظیم کنند یا شیوه درآمدزایی را تغییر و بهبود دهند یا حتی با تشخصی علاقه مشتری، بهترین روش درآمدزایی را ایجاد کنند. چطور میتوان کاربر را با بازی درگیر کرد و باعث شد تا کاربر مدت زمان بیشتری را با بازی بگذراند. آگاهی کلید موفقیت محسوب شده و توسعه دهندگان را قادر می سازد تا آینده را پیش بینی کرده و درک کنند چرا کاربران به بخشهایی از بازی علاقه بیشتری نشان می دهند و بخش های دیگری را اصلا نمی پسندند. فاصله بین موفقیت یا عدم موفقیت در همین تحلیل (آنالیتیکس) است

نیاز به داشبورد تحلیلی بازی

با توجه به موارد گفته شده، نیاز به داشبورد تحلیلی برای توسعه دهندگان بازی ها به خصوص بازی های ایرانی به شدت احساس میشود. چرا که با رقابتی شدن این بازار و وجود رقبای خارجی، تولیدکنندگان داخلی نیاز دارند تا کیفیت محصول خود را حفظ کرده تا بتوانند کاربران بیشتری را به سمت بازی خود جذب کرده و سهم بازار کسب نمایند. از طرفی به دلیل باز بودن فضای رقابت جهانی، بازی سازهای داخلی میتوانند با استفاده از داشبورد تحلیلی به گرفتن سهم از بازار جهانی نیز نیم نگاهی داشته باشند. تحریم های اخیر نیز نیاز به استفاده از داشبردهای داخلی با سطح حرفه ای و مناسب را دوچندان می کند.

نخستین گام با پرابلم: مسابقه داشبورد تحلیلی بازی های ویدئویی

سامانه نوآوری باز پرابلم با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف تولید اولین نمونه ها از داشبورد تحلیل ایرانی، مسابقه ای را طراحی نمود تا ضمن دعوت از متخصصین این حوزه، به راه حلی عملی و مناسب برای ساخت داشبورد تحلیلی بازی رسیدند. این مسابقه با جایزه 50 میلیون تومانی از 15 اردیبهشت آغاز شد و در دو مرحله، تیم های برگزیده انتخاب شدند. در رویداد نهایی این مسابقه پس از سخنرانی آقای امین مدنی بنیانگذار پرابلم و نماینده هیئت داوران اقای نادعلی زاده، از داوران مسابقه تقدیر و تشکر به عمل آمد. سپس چهار تیم برگزیده که توانسته بودند از هر دو مرحله با موفقیت عبور نمایند، ضمن معرفی داشبورد و تیم خود در مقابل سرمایه گذاران برنامه های خود را برای ورود به بازار و توسعه محصولشان اعلام کردند. تیم های برگزیده این مسابقه عبارت اند از: نابت، ALEL، عرش و بکتوری.

تیم های برگزیده مسابقه داشبورد تحلیلی بازی

در این رویداد نمایندگانی از اپراتورهای تلفن همراه، ماکت، میبن نت و موسسه دانش بنیان برکت حضور داشتند. همچنین در پایان رویداد نیز، تیم “بکتوری” به عنوان برنده نهایی مسابقه معرفی شد و جایزه 50 میلیون تومانی را دریافت کرد.

رویداد نهایی مسابقه داشبورد تحلیلی بازی

تیم بکتوری برنده مسابقه داشبورد تحلیلی بازی های ویدئویی