
امروزه چه چیزی شرکتها را به چالش میکشد؟ ضعف در نوآوری یا عدم تطابق با تغییرات بازار؟ یا ضعف در پیشبینی تغییرات نیازهای مشتریان؟ هرکدام از این موارد که باشد، شرکتها نیاز دارند تا نقاط ضعف و مشکل خود را شناسایی کنند چرا که نوآوری به عنوان یک استراتژی میتواند به کمک کسب و کارها بیاید. مدیریت نوآوری چیزی بیش از برنامهریزی برای محصولات یا خدمات جدید و توسعه تکنولوژی است.
محصولمحور یا مشتریمدار بودن یک بازار تاثیر مهمی در فرآیندهای ارزیابی ایده و پیاده سازی آنها دارد. بنابراین صنایع مختلف مدلهای متفاوتی برای بررسی ایدهها و به صورت کلی مدیریت نوآوری میخواهند. فرهنگ سازمانی نیز در تعیین استراتژی برای نوآوری تاثیرگذار است. اینکه چه مقدار کارکنان یک سازمان تغییر را میپذیرند یا اصولا تغیر چگونه در سازمان رخ میدهد و آیا کارمندان اجازه دارند نکات و مسائل را به سطوح بالا انتقال بدهند یا خیر از نکات مهمی است که در این فرایند مدیریتی به شدت تأثیرگذار است.
بیشتر بخوانید: مدیریت نوآوری چیست و چرا کسب و کارها به آن نیاز دارند؟
اما چطور میتوان مدیریت نوآوری را اجرا کرد؟ در این ویدیو سعی شده تا به صورت مختصر در خصوص راه و روش این کار توضیحاتی داده شود.
این ویدیو را همچنین میتوانید در کانال آپارات پرابلم مشاهده کنید.