
نوآوری باز روشیست که ثابت میکند واحدهای اقتصادی میتوانند به همان اندازه که از ایدههای داخلی استفاده میکنند، از ایدههای خارجی نیز استفاده کنند. همچنین معتقد است که روی آوردن به ایدههای خارجی و استفاده از آنها در کنار ایدههای داخلی میتواند سرعت رشد تکنولوژی و نوآوری محصولات در سازمان را افزایش دهد.
بیشتر بخوانید: داستان موفقیت نوآوری باز: طراحی کمپین بازاریابی
نوآوری باز با تکیه بر ایدهها و نظرات بیرونی یک سازمان به حل مسائل و چالشهای موجود کمک میکند. این روش با استفاده از روابط و شبکهای از نوآوران که ایجاد میکند میتواند پایگاهی از دادهها و ایدهها را در اختیار واحد توسعه و تحقیق کسب و کار بگذارد. با این روش، سرعت فرآیند تحقیق و توسعه افزایش یافته و هزینه و ریسک آن به شدت کاهش مییابد. همچنین نوآوری باز به سازمانها کمک میکند تا مجموعهای از افراد مستعد را نیز پیدا کرده و با آنها برای ادامه کار همکاری کنند.
بیشتر بخوانید: در چه حوزههایی میتوان از نوآوری باز استفاده کرد؟
در این اینفوگرافیک تلاش شده است با تمرکز بر مفهوم نوآوری باز، به اختصار درباره آن توضیح داده شود.