
یکی از بخشهای اساسی هر کسب و کار، بخش بازاریابی است. کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ در مقاطعی از دوران فعالیتشان نیاز به مدلهای بازاریابی و برندینگ جدید دارند تا بتوانند به حیات و رشد خود ادامه دهند. این مقاطع زمانی معمولا جزو مهمترین مقاطع فعالیتی هر کسب و کاری هستند؛ چرا که بعد از به پایان رسیدنش آینده آن کسب و کار میتواند دچار تغییرات جدی شود و نتیاج آن خوب و یا بد باشد. به همین خاطر داشتن یک مدل بازایابی جدید نیازمند تحقیقات جدی است.
تحقیقاتی که لازم است در این زمینه انجام شود عموما بسیار هزینهبر هستند. و برای شرکتی که در آن شرایط قرار دارد معمولا صرفهجویی در هزینهها بسیار مهم و ضروری است. پس استفاده از روشهایی که هزینه کمتری دارند بسیار ثمربخش خواهد بود. نوآوری باز به عنوان یکی از روشهای جدید نوآوری در دنیا شناخته میشود. از مشخصههای اصلی این روش، صرفهجویی در هزینه و زمان است. از طرفی مقدار زیادی ایده از طریق این روش به کسب و کار راه پیدا میکند.
شرکت نفت پارس که یکی از بزرگترین شرکتها در زمینه تولیدات روغن موتور و روانکنندهها در ایران است با توجه به مقطع زمانی فعالیتی که داشت نیازمند نوآوری در زمینه بازاریابی بود. با ارائه پیشنهاد از سوی تیم پرابلم مبنی بر استفاده از نوآوری باز و قبول این پیشنهاد از طرف نفت پارس، تصمیم بر برگزاری مسابقه برای رسیدن به طرح بازاریابی گرفته شد.
بعد از انجام هماهنگیهای لازم توسط تیم پرابلم و آماده کردن شرایط، مسابقه طراحی کمپین بازاریابی نفت پارس با همکاری شرکت نفت پارس طراحی و برگزار شد. در نهایت و با اتمام مسابقه طرحهای برتر به دست شرکت نفت پارس رسید.
در ویدیو زیر صحبتهای آقای مهندس خلیلی، مدیر عامل شرکت نفت پارس را در خصوص مسابقه میشنوید: